Kupiłem używaną Octavie i...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slonik19
    Classic
    • 2013
    • 1

    Kupiłem używaną Octavie i...

    Panowie, ja sobie takie coś kupiłem i zainstalowałem


    1. Mocowanie


    2. Całość z odsuniętym fotelem


    3. Całość z dosuniętym fotelem


    4. Całość z laptopem (brudnym)


    Jak ktoś będzie zainteresowany to coś więcej opiszę.
  • Atrax
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    Kupiłem używaną Octavie i...

    Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich sedecznie
    Kilka dni temu kupiłem swoją pierwszą Octavie, co prawda nie taką wymarzoną, ale na tyle tylko mnie było stać.
    1.9TDI BSL, 09/2006, 140kkm, jestem drugim właścicielem, książka serwisowa, wszystkie kontrole i przeglądy w ASO (teoretycznie).
    Ale do rzeczy. Auto kupiłem w komisie na południu Austrii (mieszkam na północy) i wraz z zakupem auta mam roczną gwarancje na ewentualne wady lub usterki o których nie poinformował sprzedawca.
    Wszystko byłoby ok, ale jak człowiek kupuje nazajutrz po nocnej zmianie, to czasem coś ucieka
    I tutaj mam kilka pytań, szalenie dla mnie ważnych:

    1. Drzwi kierowcy, a raczej bok auta w miejscu zawiasów owych drzwi.
    Od strony komory silnika idzie piękny gruby kabel w czerwonej izolacji, który znika w otworze (wyglądającym na w pełnu oryginalny) tak jak pokazane jest na zdjęciu.



    Czy to jest normalne?

    2. Komora silnika, a raczej szkielet przedniej części auta.
    Czy to co jest na zdjęciach jest normalne???
    Sprzedawca wielokrotnie (w obecności świadka) zapewniał, ze auto jest w 100% bezwypadkowe i jako takie zostało kupione, ale powiem szczerze pierwszy raz coś takiego widze.





    Niby wszystko jest idealnie proste, żadnych odchyłek przy drzwiach, masce itp. Auto prowadzi sie świetnie, nie ściąga go na boki, żadnych stuków, puków, dziwnych odgłosów, sama kabina jak nowa (ślicznie wyczyszczona), ale ze śladami uzytkowania na drzwiach i na tapicerce, która wogóle nie trzeszczy i nie skrzypi.
    Zderzaki też nie są w złym stanie, ale są ewidentnie też kilku letnie, bo maja drobne otarcia, typowe przy parkowaniu przy małej ilości miejsca.
    Wszytkie szyby mają tą samą date produkcji i numery dodatkowe.

    3. Podczas postoju, na luzie, auto wpada czasem w lekkie wibracje, trwające sekunde i potem kilka sekund spokoju.
    W zeszłym tygodniu wiało u nas niemiłosiernie, więc w czasie kupowania auta nie było szans tego wyczuć, bo szarpało autem i ludźmi ostro na boki.
    Obroty silnika nie zmieniają się nawet odrobinke.

    4. Tempomat kompletnie nie reaguje na włączanie.
    Nie mogłem sprawdzić tego wcześniej niż po wyjechaniu z komisu, ale czeka mnie teraz wizyta "serwisowa" bo oczywiście po telefonie wykonanym 50km za komisem usłyszałem, że wszytko powinno być ok, ale że prosi o przyjechanie celem sprawdzenia.
    Pojade, ale musze wiedzieć co i jak, a nie znam sie na tym, aż tak

    Bardzo prosze o opinie i rady

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      Re: Kupiłem używaną Octavie i...

      Zamieszczone przez Atrax
      1. Drzwi kierowcy, a raczej bok auta w miejscu zawiasów owych drzwi.
      Od strony komory silnika idzie piękny gruby kabel w czerwonej izolacji, który znika w otworze (wyglądającym na w pełnu oryginalny) tak jak pokazane jest na zdjęciu.
      Może to jakiś kabel do czegoś dodawanego ? np. alarmu, czujnika zmierzchu, zestawu głośnomówiącego ?

      Zamieszczone przez Atrax
      2. Komora silnika, a raczej szkielet przedniej części auta.
      Czy to co jest na zdjęciach jest normalne???
      Sprzedawca wielokrotnie (w obecności świadka) zapewniał, ze auto jest w 100% bezwypadkowe i jako takie zostało kupione, ale powiem szczerze pierwszy raz coś takiego widze.
      Osobiście dla mnie to nie jest normalne. Ja w swojej bynajmniej tak nie mam :shock:

      Zamieszczone przez Atrax

      3. Podczas postoju, na luzie, auto wpada czasem w lekkie wibracje, trwające sekunde i potem kilka sekund spokoju.
      W zeszłym tygodniu wiało u nas niemiłosiernie, więc w czasie kupowania auta nie było szans tego wyczuć, bo szarpało autem i ludźmi ostro na boki.
      Obroty silnika nie zmieniają się nawet odrobinke.
      Jeżeli trzęsie całą "Budą" to początek końca koła dwumasowego

      Zamieszczone przez Atrax
      4. Tempomat kompletnie nie reaguje na włączanie.
      Nie mogłem sprawdzić tego wcześniej niż po wyjechaniu z komisu, ale czeka mnie teraz wizyta "serwisowa" bo oczywiście po telefonie wykonanym 50km za komisem usłyszałem, że wszytko powinno być ok, ale że prosi o przyjechanie celem sprawdzenia.
      Pojade, ale musze wiedzieć co i jak, a nie znam sie na tym, aż tak
      Podłączyłbym auto pod komputer i zobaczyłbym jakie błędy wyjdą
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • Atrax
        Classic
        • 2011
        • 7

        #4
        ad.1 Mam dodatkowo zainstalowany zestaw głośnomówiący do telefonu, więc popatrze w tym kierunku.

        ad.2 Będe musiał w takim razie pojechac do ASO żeby wydali opinie, ale przynjamniej wiem że cos jest nie tegeś...

        ad.3 Jeśli to początek końca, to ile jeszcze zdąże najeździć? Tak +/-, bo nie wiem czy zdąże przed urlopem w PL, bo tutaj wole nie próbować pytać ile za to wezmą

        ad.4 ASO po raz kolejny wymagane...

        Bardzo dziękuje za odpisanie i prosze innych jeśli maja jakieś uwagi o info

        Pozdro

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          Zamieszczone przez Atrax
          ad.3 Jeśli to początek końca, to ile jeszcze zdąże najeździć? Tak +/-, bo nie wiem czy zdąże przed urlopem w PL, bo tutaj wole nie próbować pytać ile za to wezmą
          Praktycznie cały czas możesz jeździć tylko będzie trzęsło budą i ogólnie będzie nieprzyjemnie. Poczytaj na forum o kole dwumasowym Możesz sobie sam wymienić dwmumasę jeśli to ona:
          samodzielna wymiana

          luba założyć
          jednomasowe

          Podłącz komputer do złącza diagnostycznego (znajduje się z lewej strony przy wajsze otwierania maski) i zobacz co wyjdzie. Na komputerze wyjdą Ci wszystkie błedy
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • paulob1
            Rider
            • 2008
            • 470
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Atrax, ten czerwony kabel to najprawdopodobniej kabel zasilający idący z akumulatora.Kwestia, co on zasila. Być może ktoś podłączał dodatkowy wzmacniacz audio(tym lepiej dla Ciebie). Może się również okazać, że po dzwonie auto miało uszkodzoną wiązkę przewodów na tyle, że posztukowali co się dało,a resztę puścili bokiem przez tęnaciętą przelotkę w błotniku do głównej listwy zasilającej, która znajduje się na ścianie grodziowej po stronie kierowcy.Moim zdaniem tak być nie powinno. Zaślepka jest nacięta i istnieje prawdopodobieństwo wlewania się wody do auta przez ten otworek w gumie.
            Ja z ciekawości zdjąłbym plastik pod kierownicą i zerknąłbym dokąd i po co ten przewód idzie. Na pewno nie jest to przewód sygnałowy, bo jego grubość wskazuje na to , iż zasila coś konkretnego.
            Co do tych "zmian" na błotnikach, to proponuję zapytać np. SAP czy producent wykonywał tego typu zabezpieczenia antykorozyjne na błotnikach od strony wewnętrznej. Moim zdaniem, to ktoś to lakierował, uprzednio coś tam podklepując i zalepił folią na bitumiku, potem lakier i gotowe.

            Komentarz

            • Atrax
              Classic
              • 2011
              • 7

              #7
              Paulob1 moja Octavia ma oryginalne radio Melody, ale poprzedni właściciel miał wypaśne radio z wielkim wyświetlaczem LCD (w schowku mam nadal instrukcje to tego radia), więc może to być to, bo pobór prądu w takich cudach chyba mały nie jest
              Co do ścian grodziowych to jestem już wykończony nerwowo, bo nic, ale to nic oprócz tego nie wskazuje, żeby auto było bite, a jeśli aż tam by sie coś gieło, to musiało by sie i wygiąć chyba tez wcześniej, a pomiędzy tymi śladami a przodem wszystko idealnie proste...
              W tym tygodniu zrobie oględziny w OAMTC i jak już będe miał opinie na piśmie to dam znać.

              Komentarz

              • romman
                Ambiente
                • 2009
                • 201

                #8
                Atrax, Może po prostu zacznij cieszyć się autem? Nawet jak wymaga jakiś drobnych inwestycji (a po zakupie wszystko do 3 tys można uznać za normalne) to odżałuj i dalej do przodu. Jak nie ściąga i nic nie wskazuje na uszkodzenia to pewnie jest OK. Sprawdź go miernikiem lakieru jak już musisz i wio :-)

                Komentarz

                • sebu
                  L&K
                  • 2008
                  • 1304
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  Atrax, na 99% jest to przewód od zasilania wzmacniacza
                  drugie i trzecie zdjęcie to kit blacharski,bardzo często stosuję się
                  go,gdy jest coś uszkodzone,i łatwiej jest nałożyć kit,niż np.wycinać,lub
                  szpachlować dany element.
                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                  jak pomogłem to daj punkcik
                  sprzęgło od G 60

                  Komentarz

                  • Atrax
                    Classic
                    • 2011
                    • 7

                    #11
                    To może żeby nie mnożyć wątków, to podam mój numerek z proźbą o odkodowanie (jeśli ktoś może i chciałby pomóc)

                    TMBJS21Z672040833

                    Jutro spróbuje też sprawdzić historie w Skodzie austriackiej

                    Dzięki za pomoc

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #12
                      Atrax, kiedyś oglądałem OII po wypadku
                      o to jedno ze zdjęć

                      Komentarz

                      • Biszczu
                        RS
                        • 2011
                        • 5567

                        #13
                        Atrax, proszę:



                        za opłatą sprawdzisz auto tutaj:
                        Sprawdź VIN i dowiedz się więcej o Wypadkowej Historii Pojazdu, danych technicznych, wyposażeniu, przebiegu czy akcjach serwisowych.
                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #14


                          ja płaciłem 40zł za sprawdzenie, dostęp do większości UE
                          jeżeli nic nie znajdzie, kasa wraca na konto

                          [ Dodano: Nie 11 Gru, 11 21:23 ]

                          Komentarz

                          • gundam02
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 117
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                            #15
                            Zamieszczone przez Atrax
                            1. Drzwi kierowcy, a raczej bok auta w miejscu zawiasów owych drzwi.
                            Od strony komory silnika idzie piękny gruby kabel w czerwonej izolacji, który znika w otworze (wyglądającym na w pełnu oryginalny) tak jak pokazane jest na zdjęciu.
                            Może to jest kabel od domontowanej nagrzewnicy ? Sprawdź gdzie ten kabel idzie czy przypadkiem nie jest podłączony do piątego zacisku od lewej strony w skrzynce elektrycznej (tej z bezpiecznikami pod maska).

                            Komentarz

                            Pracuję...